You are currently viewing Chcę czytać i pisać sam, bo osiem lat już mam

Chcę czytać i pisać sam, bo osiem lat już mam

Realizacja zajęć w ramach konkursu na zajęcia dodatkowe realizowane w szkołach prowadzonych przez Miasto Poznań.

  1. liczba uczestników: 10
  2. czas trwania programu: od 01 lutego do 17 czerwca 2019 r.
  3. liczba zrealizowanych godzin: 30 godzin
  4. osiągnięte przez ucznia cele ogólne i cele szczegółowe:

cele ogólne:

    • rozwinięcie gotowości na nauki czytania
    • rozwinięcie gotowości do nauki pisania

cele szczegółowe:

    • usprawnienie motoryki małej
    • rozwinięcie umiejętności grafomotorycznych
    • udoskonalenie znajomości głosek
    • rozbudzenie kreatywności
    • usprawnienie umiejętności samodzielnego czytania
    • rozbudzenie pasji do czytelnictwa
  1. zadania, formy i sposoby realizacji wykorzystane w trakcie realizacji programu:

Podczas zajęć dodatkowych treści realizowane były z wykorzystaniem ciekawych pomocy dydaktycznych, gier edukacyjnych, nośników multimedialnych. Uczniowie zdobywali wiedzę poprzez aktywne działanie, rozwiązywanie problemu zarówno indywidualnie jak i grupowo. Na zajęciach wykorzystywano wiedzę zdobytą podczas lekcji, tak by treści wzajemnie się uzupełniały. Wykorzystane metody aktywizujące dodatkowo motywowały uczniów do pracy. Ciągłe pobudzanie do kreatywności rozwijało i aktywizowało uczniów.

  1. podsumowanie osiągnięć ucznia zgodnie z przyjętymi we wniosku założeniami:

Założone cele zostały osiągnięte. Uczniowie:

    • utrwalili zdobyte wiadomości
    • rozwinęli umiejętność czytania na miarę swoich możliwości
    • rozwinęli umiejętności grafomotoryczne
    • poprawili koncentrację uwagi
    • polepszyli jakość pracy na zajęciach edukacyjnych
  1. informacja o procedurze osiągania celów / treści kształcenia:
    • odpowiednia motywacja do pracy na zajęciach
    • wprowadzony system nagradzania
    • atrakcyjność zajęć
    • ciekawe środki dydaktyczne
    • stałe rozbudzanie ciekawości ucznia
  1. informacja o przeprowadzonej ewaluacji osiągania celów:
    • obserwacja ucznia i czynionych przez niego postępów
    • korygowanie na bieżąco popełnianych błędów
Udostępnij ten wpis na: